Svartgul.se
 marcarolo   
 Registrerades: 2004-10-05
 Profilen läst: 13150 ggr
 Antal inlägg: 1183
 Bor: KULTURMINNESMÄRKET Råsunda fotbollsstadion
 Födelsedag: 
 Ålder: 

Gambleputtis GF-faq (de flesta svaren gäler även 2013)
http://www.godisgris.se/gf_faq.php
---
Who will save him from being a man? Not me!
---
Bara för att C-supportrarna de är de mest entusiastiska fansen så är de inte automatiskt de bästa fansen, lika lite som stalkers är de bästa kändisfansen.
---
Vi som var med innan 90-talet vet att en gnagare är en motgångssupporter och att lidande är vår tradition.
För mig är hela grejen med att hålla på ett lag är att likt en religion alltid ha kvar tron på att det kommer att gå bra till slut. Den här navia och rent blinda tron har fått mig att tro på många saker. Tex att en fd spelare utan någon som helst erfarenhet kunde vara en bra tränare. Kanske är jag naiv, men för mig är det den här blinda tron som är att vara supporter.
Just nu 23/5 2005 tror jag att AIK kommer att göra en fantastisk upphämtning under den senare delan av säsongen och gå upp till allsvenskan. Kanske med hjälp av Mjällby och Hedman. Att leda serien från början till slut vore ovärdigt och tråkigt. Att göra en fantastisk upphämtning vore kult och skulle gå till historien som en av de mest fantastika händelserna i AIKs historia.


---


CSPORT allsvensk stream från utlandet kan du tyvärr bara se pay per view är typ 169/match.
Bara allsvenska matcher i pay per view går att se utan proxy/VPN. Allsvenska matcher som ingår i abonnemang fungerar inte eftersom abonnemangen innehåller PL, Serie A etc som CSPORT bara har rättigheter att sända i sverige.(på den tiden det fanns ett abonnemang enbart för allsvenskan fungerade det - men det finns inte längre).
Vill du ändå använda dig av abonnemang så går problemet att kringgå genom att skaffa en VPN-tjänst (se länktips för exempel) som lurar systemet genom att få det att se ut som att din dator befinner sig i Sverige. Denna tjänst kostar också pengar så om det lönar sig beror ju på hur många matcher du ser och om du är intresserad av annat än AIK. VPN-tjänst ger dig t.ex. också möjlighet att se det på SVT-play som är spärrat för utlandet.
När det gäller CSPORTS måste du också ha en riktigt bra internetuppkoppling och en bra dator (nyare modell). Det kan också vara problem med att VPN drar ner internethastigheten så att streamen laggar. För mig har det fungerat att använda VPN när jag startar streamen för att sedan stänga av VPN under själva matchen. Vet inte om det fungerar för alla dock.