Originalet av inlägg:997458
Redigerat:2015-08-30 22:49:00

Sawyer3

Jag, i egenskap av glad amatörexpert, har ingen heltäckande förklaring till att vi gör en svag insats. Som jag ser det är huvudförklaringen att vi ställer oerhört höga krav på våra anfallare Henok och Bangura i sättet vi medvetet spelar.

När Henok har en sämre dag tappar vi en dimension i vårt spel. När M Bangura tar för många touch, misslyckas med avslut och avgörande passningar tappar vi ytterligare ett element. Vi blir förutsägbara och ofta temposvaga framförallt när Bangura har mycket boll då han nästan alltid använder en medspelares löpning till ett eget initiativ, vilket han idag oftast ej är lyckosam i.
Det är extra sårande då vi ställer upp yttrar som ofta hamnar brett, sällan slår sin gubbe och mycket sällan avslutar inne i boxen.

I mitt tycke saknar vi också speed och har ett för lågt bolltempo över hela planen vilket gör att vi är förhållandevis lätta att kollektivt försvara sig mot. En feltouch, en felriktad passning, en dålig mottagning, ett dåligt avslut sänker tempot, gör att en given målchans försummas och gör att vi tappar bollinnehav och initiativ. Det är det bland annat jag menar med oskicklighet

Finns väl en hel del annat jag skulle kunna orera om, men hursomhelst tycker jag att inställning och jävlar anamma inte är det som saknas idag.

Vad gäller braveheartalet var det en skämtsam passning till dig som jag trodde skulle uppfattas tydligare. Det är alltså inte en lösning som jag tror skulle hjälpa någon att prestera bättre.

Hursomhelst 3 nya poäng. Ser inte varför vi inte skulle kunna prestera bättre än idag. Höjer vi oss några snäpp har vi goda chanser att inkassera 4 nya segrar och då leder vi med största sannolikt hela skiten inför gbg och mff hemma. Kan bli kul det.