Originalet av inlägg:997434
Redigerat:2015-08-30 21:14:00

Sawyer3

Du svarar på din egen fråga delvis
Att Goitom misslyckas med "samtliga" mottagningar (ett felaktigt påstående men låt gå) är inget annat än just oskicklighet och dålig form. Inte en fråga om inställning.

Jag såg helt ärligt inte så mycket av de här uteblivna defensiva löpningarna du aviserar, men jag kan ha fel. Vi har en period i andra där vi blir lite tagna på sängen, i övrigt tycker jag vi jobbar bra för att täcka ytor och stå på rätt sida i majoriteten av matchen. Att vi inte tjuvrusar offensivt när vi har en ledning ser jag bara som positivt.

Jag så däremot ett AIK som var oförmögen till ett effektivt bollinnehav, inget nytt. Det var också tydligt hur ofta våra "kreativa" spelare tar för många touch, misslyckas med likväl avgörande moment som enkla bollmottagningar. Vi hamnar ofta i numerära underlägen i samlat spel med boll och misslyckas med den direkta passningen på gubbe och bakom backlinje.

Många knutar kunde lösts med löpvilliga kvicka spelare. Men nu ser vårt lag inte ut på det sättet. Vi är Stoke. Vi är ganska primitiva. Vi är inte dåliga och det saknas inte spelare med "bra inställning" i det laget vi ställer upp med.

Mina 5 cents.