Originalet av inlägg:991659
Redigerat:2015-07-31 08:19:00

med 3 mittbackar skadade, varav 2 som alla dagar i veckan gar fore Sonko, far man anda inse att vi inte hade medvinden som behovs i ett kvalspel mot ett mer erfaret och battre lag. lagger man till att Goitom som just nu ar allsvenskans overlagset basta spelare tvingas starta pa banken sa ar det egentligen inget att snacka om. det hade varit underbart med en vinst idag, men med dessa forutsattningar sa ar det anda valdigt mycket begart.

tragiskt dock att skada hur det hela gick till, jag rekommenderar alla er som missade matchen att skatta er lyckliga och att forsoka att inte fundera pa vad som hande idag, bara se till de forutsattningarna som var och bekrafta att det inte gick vagen. jag onskar innerligt att jag missat denna match... det var bara sorg hela vagen.
eftersom sa anda inte ar fallet sa far man val ta och titta djupare pa vad som egentligen hande, och jag konstaterar foljande:

- pavey bor inte starta nagonsin mer pa hogerbacken mot ett lag som pa forhand ses som en svar motstandare, vilket aven galler matcher som falkenberg borta.

- sonko ska i basta fall vara backup for banken ansalange, men bor pga sin alder och utvecklingspotential helst spela minst ett ar i ngn lagre division dar han kan vara bland de basta pa plan istallet for den samsta.

- vi missar ater en straff. utan att forsoka ga igenom arets alla matcher fran cupen och framat sa har jag for mig att vi dar missade var 3e straff av 4a detta ar?? efter det kommer goitoms straff, som trots att den slas av en spelare som visar en form som av mina ogon aldrig tidigare skadats i AIK, anda ar en riktigt dalig straff (aven om den sitter ja, ska man sla den rakt pa ska den upp i nattaket och inte rulla langs marken dar ett ben kan hanga kvar).

- att vi for andra aret i rad inte lyckas ta vara pa en turlig lottning (med storsta sannolikhet... en match kvar trots allt)

- att ishi ar en ruggigt bra varvning, och utan problem ersatter nabbe

- vad har Alm emot var mest spannande talang just nu? dvs Eliasson


Kenny Pavey ar AIK, han ska respekteras, alltid, oavsett PUNKT. men, hur det kan komma sig att vi trots skadefria hogerbackar (las skadefri hogerback...) inte har ett enda vettigt alternativ att satta in, och darmed tvingas spela en hogerytter som av 99% av alla som har lite koll ser som en i basta fall trevlig bankvarmare och slutminuts pungsparkare ar... ja, riktigt daligt skott. med 34 miljoner i EK, nabbe nysald och ersatt med ett garanterat overskott maste det finnas utrymme, och da kan det bara vara sa att bjorn inte lyckats med sitt jobb. att han pa det akt dit for rattfylla, flyytat ihop med en 91(?) och sjalv gar runt i ett helt vidrigt skagg gor att man skams att han representerar AIK. Detta ar prio ett just nu for mig, Bjorn maste bort och en duktig ersattare maste in, och som INTE REKRYTERAS INIFRAN.

Att Sonko gavs en sa betydande plats i truppen som 18 aring ar ocksa extremt markligt, det kanns som att ngn blivit fartblind av Milo's talang, men han hade faktiskt ngt som Sonko inte har overhuvudtaget, namligen PONDUS som ocksa rakar vara sjukt viktigt for en mittback!!! igen, Bjorn vadfan! visst, man vantade pa Joos, men man kunde ha hittat pa ngt som hallt tills dess!! det kan inte finnas manga som madde bra i varas nar det stod klart hur back konstellationen sag ut, men hur kunde da Bjorn ma bra?!?!
AVGA SNARAST!!!!!!!!!

Har vi ingen given straffskytt? det ar ju olika skyttar varje gang, och varfor har detta inte blivit battre fran i varas da man gjorde bort sig i cupmatcherna? ALM??? ett svar pa denna fraga skulla vara hogst intressant, speciellt for egen del da jag fatt bilden av Alm som en perfektionist som tanker pa alla detaljer och inte later ngn komma undan med slarv.

vad ar det har for fotboll vi tvingas titta pa? varfor later ansvariga sporten fotboll forfalla till en tragisk sport dar den som fuskar bast belonas mest? jag hatar nufortiden sporten fotboll, inte ens VM ar kul langre. klubbmarket och de svarta trojorna ar den enda anledningen till att slosa tid pa att titta pa skiten, och folk undrar varfor inte laktarna ar mer valbesokta...

fyfan vad vi ska vara glada for att ishi langtade hem till AIK och inte till boras, overlagset bast tills guden Goitom kommer in.
hur Blomberg kan starta fore Eliasson ar ocksa helt ofattbart. Blomberg har varit bedrovlig, medans Eliasson i ett gang matcher nu varit riktigt vass. ett daligt inhopp ar ingenting mot Blombergs vardelosa varsasong, hur tydligt som helst att han inte har att gora overhuvudtaget pa en kant i en guldjagande startelva.

kanns som att man maste ifragasatta Bjorn just nu, jag vill hora vad han har att saga om det som alla sag komma redan for 5 manader sedan nar sasongen drog igang. jag undrar ocksa over hur man kunde overvaga att betala 5 miljoner for att fa over Brustad direkt for 1 ar sedan. kan man inte hitta battre alternativ for de pengarna? det luktar nick mrdja, och clecio poppar plotsligt upp i minnet

att Alm inte spelar Eliasson, men fortsatter spela Blomberg gor att mitt fortroende for honom inte langre finns kvar, och da var jag anda fast overtygad om att han var ratt man att leda AIK for sa lite som 2-3 manader sedan.

denna situation maste redas ut sa fort som mojligt, det far ta och kosta lite, det ar vi varda efter alla ar av sparande och storforsaljningar.

men helst av allt ser jag att bjorn gar omedelbart!