Originalet av inlägg:991649
Redigerat:2015-07-31 01:13:00

joppepi>>
Min första känsla när vi fick straffen var att det, om jag hade varit spelare i den situationen, var en väldigt obehaglig straff. Dels med tanke på Banguras straffmiss mot Shirak, men också givet situationen, underläge med 0-2, och således en extremt viktig straff, samtidigt som många väntar sig att en straff ska vara mål (vilket det i många fall är, men verkligen inte alltid). Jag kan tänka mig väldigt många som blir mer rädda i en sådan situation att bränna straffen än att istället ha lugnet och kylan att vilja slå den i det läget.
Här var Jonsson så jävla bra att ha, för oavsett situation och läge så visste han själv på något sätt att den här sätter han, och i avsaknad av honom är Goitom den som för mig utstrålar mest av den karaktären.

Varför jag tycker det var rätt att Pavey tog den här straffen nu är för att han har den mentala styrkan att göra det, han är inte rädd för att bli syndabock, och på det sättet ser jag honom här, han kan ha varit utsedd straffskytt, men han är likväl inte rädd att ta risken att bli hängd för det.
Dessutom är straffen faktiskt inte dålig, den är rätt hård och bra placerad i sidled, han får den bara i fel höjd, målvakten går åt det hållet och tar den därför.

Men personligen tror jag han var beredd att bära hundhuvudet om det inte gått, snarare än längtade efter att bli hjälte.