Originalet av inlägg:990803
Redigerat:2015-07-27 18:03:00

Termen "bäst någonsin i AIK" är rätt knepig. Det finns väldigt många olika faktorer att ta hänsyn till, spelare kan också vara bra fast på olika sätt!

Man ska också ha med i beräkningen att det krävs nog mer av en spelare nu för att glänsa än förr, då spelarna hade jobb vid sidan av. Det var helt enkelt mindre professionellt förr.

Vad beträffar Ofori så skulle jag ranka honom som den mest extrema talang jag sett i AIK, kanske i hela allsvenskan om man ser till mittfältare. Hans BALANS och bollbehandling är världsklass redan nu, just balansen är sagolikt grym. Han kan vara omringad av motståndare men hittar alltid en väg ut enbart genom en liten riktningsförändring som ställer alla. Han kommer lira i de största ligorna så småningom - man måste tänka på att han ännu bara är nyss fyllda 20 år!

En annan spelare som är värd att lyfta fram, förutom Goitom, Obolo och alla de där, är Nisse. Han är så jävla bra, han dominerar som ytterback, sedan hoppar han in som mittback och dominerar där också. Han är så bra och stabil att man nästan "tar det för givet" nuförtiden. Dessutom är det aldrig något krångel med Nisse, han "tuffar på" match efter match efter match...

Men när han lägger skorna på hyllan, efter flera hundra matcher i AIK-tröjan, då kommer han göra det som en av de största legenderna i AIK. Om jag får säga mitt!