Originalet av inlägg:990757
Redigerat:2015-07-27 13:04:00

Vore så överjävligt bra timing om vi går hela vägen i år.

När vann vi guld, hade kvalitativa spelare liksom massvis med spännande talanger under kontrakt och bra ekonomi samtidigt senast?

Tänk att gå in i 2016 med ett guld.

Med en till premiären topptränad Ethuhu och Bangura. Med Jos och Nisse i backlinjen samt Carlgren i mål. Och Ishi på mitten.
30 miljoner (minst) i eget kapital.

Talanger som Sonko, Kpozo, Gravius, Salétros, Eliasson och Nikolic.

Breddspelare i Blomberg och Pertan (om han inte säljs till Kina)

Med det skulle jag gärna se att man transformerade om Haukur och Pavey till en bättre högerback. Att man transformerar om Sam och Ferreyra till en till "Blomberg", typen som kan spela på många positioner, med än mer offensiv balans som kan spela även forward.

Eventuellt köpa loss Ferreira om Pertan säljs. Och ha Nisse permanent i mitten. Så får den av Kpozo och Ferreira som är bäst spela på vänstern. Och så slipper vi slänga ut Nisse dit så fort en är borta.

Det är rimligt. Får jag drömma lite så adderar man så klart Henok och Ofori till detta. Får vi inte det så ska vi givetvis ha in klasspelare för dessa herrar.

Jag vet inte om jag landar i någon slutsats mer än att det känns jävligt bra för framtiden och att det vore jävligt lägligt med ett guld nu.