Originalet av inlägg:990666
Redigerat:2015-07-26 23:30:00

starre: Håller med. Noah och Pertan lär inte fungera tillsammans.

arbogagnagarn: Jag håller med om att allt inte är 100 % och vill gärna se Nikolic också. Samtidigt vet jag inte om just Nikolic bör ha en massa ansvar när vi jagar EL-kval och häng i Allsvenskan. Därför kan jag köpa att Alm ger speltiden till Brustad som kan förväntas spela en hel del vid rotationer.

Spelarn: Haha, jag tig i lite. Samtidigt tycker jag att det är befogat att prata riktigt höga belopp. Goitom är stört bra och oerhört viktig för oss. Vi vet att han fungerar i AIK. På så vis skulle han v ara en väldigt säker investering.

Om vi skulle köpa en ny anfallare uppstår kostnader för scouting etc. samt ytterligare transaktionskostnader utöver sign on. Dessutom skulle vi ta en stor risk eftersom vi inte kan veta om spelaren presterar hos oss - se bara på värvningen av Brustad som inte kan ha varit jättebillig. Vi har som affärsidé att sälja spelare och att återinvestera så mycket som möjligt i truppen.

Summa summarum kanske det vore smart att betala så nära marknadsmässiga löner vi kan komma för en spelare som Goitom, givetvis under förutsättning att vi har pengarna.