Originalet av inlägg:985862
Redigerat:2015-07-03 08:54:00

Efterklok... Jag varnade för det här redan innan semifinalen. Innan det BW gav Lee tjänstledigt. Det är klart att vi måste stötta Linnér nu. Vi har inget val! Men nog fan måste man kunna peka på ett par, tre riktigt usla beslut, som tydligt visar amatörismen inom AIK.

Det är Alms jobb att avgöra vilka som skall starta en match. Han kan inte utgå från vem som säger sig vilja spela. Jag förväntar mig att varje spelare i truppen skulle svara "ja" och också mena det (utom kanske just Linnér). Problemet med att landa efter ett EM-guld kräver inga djupa insikter i psykologi för att förstå.

På grund av BWs lallande chefsskap och obefintliga framförhållning var det så klart svårt för Alm att låtsas om det här problemet. Jag kan förstå bevekelsegrunden, men accepterar den inte.

Den stora skuggan faller på sportchefen, som med ett passivt ledarskap har låtit denna situation uppstå. Vi löper stor risk att spela bort så väl denna, som nästa säsong, genom att inte ha en kvalificerad målvakt på plats under de kommande veckorna. -Hej då europa 2015, -hej då guld, eller "topp tre" - och därmed -hej då europa 2016.

Dickson kanske kan gå in som reservkeeper? Hans kondition kanske räcker till den positionen och han har åtminstone storleken...