Originalet av inlägg:980380
Redigerat:2015-05-24 17:32:00

Har vart så jäkla besviken sedan torsken i Torsdags, helt oacceptabelt!

Vill se en rejäl satsning i sommar.

Vi kommer med största sannolikhet sälja Panos nu för ca 5Mkr och sedan lär även Bahoui lämna för 20-25Mkr.

Hälften utav dessa pengar ska läggas direkt på nyförvärv enligt mig. Först ta hem en mittback av högsta klass, alternativt värva en stjärnmittfätare och sätt Etuhu som mittback. Sedan ska en ersättare till Nabbe värvas också, Hamad ryktas vara påväg till Bröndby, jag tror vi får svårt att matcha dom rent ekonomiskt men fått intrycket utav att Hamad är lite smått förtjust i AIK som klubb.

Sedan kan det komma att ske transfers som inte är lika väntade där inga konkreta rykten tagit fart ännu, ex Carlgren, Ofori och Sonko.

Carlgren bör vi kunna få ca 8-10Mkr för, har dock dålig koll på marknaden för målvakter. Ofori lär vara eftertraktad i Europa och skulle inte förvåna mig om det trillar in ett bud i sommar på ca 15Mkr, tycker dock inte AIK ska släppa honom för en krona under 20Mkr. Sedan har vi Sonko också där AIK väl förra eller förr förra året fick in ett bud på 6-8Mkr(?). Skulle inte förvåna mig om det trillar in ett bud på honom också runt 10-12Mkr.

Iår vill jag se att vi värvar in ersättare direkt, speciellt för spelare som Nabbe, Ofori och Carlgren. Enormt viktigt att vi har en trupp som är stark nog för topp 3 och som har hyffsad chans att kvala in till EL. Att ta guldet iår blir svårt även om jag personligen ALDRIG ger upp föränn det är matematiskt omöjligt att komma ikapp.

Men.. Först fokus på derbyt, nått annat än 3p finns inte på kartan.