Originalet av inlägg:975991
Redigerat:2015-04-27 00:25:00

Ja det blir en intressant sommar.
Vi har två av landets mest lovande yttrar o Sam och Eliasson.
Men jag tror inte vi har tillräckligt bra yttrar för att utmana om guldet om vi ska spela 4-4-2. Kör vi 4-3-3 har vi fler och bättre alternativ.
Men jag tror inte att en spelare som Yasin gör någon skillnad. Då är det nog bättre att ge våra nuvarande unga spelare chansen.

Med tanke på att vi har 31 miljoner i eget kapital.
Vi har sålt ett par spelare i vinter och vi har fått ett extra derby som man inte räknat på i cupen. Så borde dom inte ha försvunnit. Får vi 20 netto för Nabbe så bör dessa satsas, om vi har slagläge i sommar, i att köra för ett guld.
Jag hade försökt få in Jos och en riktigt bra ytter. Och försökt få lånat ut Eliasson till Falkenberg resten av året.
Tror stenhårt på Sonko, men jag tror det är svårt att gå för guld med en artonåring som inte har speciellt mycket erfarenhet på mittbacken som ordinarie. Inte ens Messi var ordinarie när han var 17-18 och det i en mindre utsatt position. Ja det är ingen sanning åt något håll för det att luta sig mot.
Men jag tycker inte konstellationen Pertan Sonko räcker för guld. Det kan vara så att Jos Sonko är bättre än Jos Pertan om någon månad.

Jag hade också försökt lånat ut Nikolic och tagit in en talang som kommit lite längre i utvecklingen.


Nabbe säljs
Eliasson och Nikolic lånas ut.

In med Jos en klassytter och en anfallstalang.