Originalet av inlägg:975931
Redigerat:2015-04-26 19:45:00

Riktig promenadseger idag. Dock bjuder vi på två bra lägen för ösk som känns onödigt. Dom borde inte få komma 3 mot 2 när dom har en utvisad där vi ska vara tacksamma för att ösk-spelaren är så ofantligt dålig och inte passar två soprena medspelare. Och DS skulle aldrig fått sitt läge direkt i början heller.

Dumt att klaga när vi annars spelar ut dom fullständigt kan tyckas, men mot bättre motstånd framöver vill jag inte se såna bjudningar.

Dock var det ju 95% positivt idag, vi har grymt bra kontroll och det är bra att vi drar ner på tempot och spelar ut matchen i ett lugnt tempo så vi vilar lite inför nästa match. Kul också att Brustad fick hänga sin första, som många andra hade han bud på fler och jag tycker att idag lyckades han tajma löpningar och utnyttja sina snabbhet mycket bättre. Också Eliasson såg mycket pigg ut vilket bådar gott!

Jag blir inte riktigt klok på Saletros måste jag säga, han sticker verkligen inte ut alls. Men jag vet inte om det är bra eller dåligt. Han gör ju aldrig nåt misstag, men aldrig nåt som imponerar heller. Dock kollade jag på matchen på en kass stream där det var svårt att se vem som var vem och då blir det lätt att individuella prestationer är det som färgar spelarens insats (närbilder) och spelet utan boll får man ingen koll på alls. Vad säger ni som var på plats om honom?


Ambrosini

tack