Originalet av inlägg:963465
Redigerat:2015-01-28 20:08:00



Rent generellt tycker jag att vi är dåliga på att värva unga, talangfulla - men ändå relativt erfarna - spelare. Tinnerholm och Thelin var 2 spelare som jag ville att AIK skulle värva redan förra våren. Malmö tog båda och det blev succé. Jag ville ha Albornoz innan han gick till MFF. Jag ville ha Augustinsson när det begav sig. Jag ville ha Jesper Manns, men han valde Elfsborg. Jag ville ha Viktor Claesson, men för honom har det gått sådär för. Jag ville ha Magnus Eriksson pre-Bangura och post-Bangura, men han gick till MFF. Jag ville ha Melker Hallberg för 1.5 säsong sedan, men han gick till Udinese. Jag ville ha Lewicki som gick till Malmö. Jag vill ha Simon Gustavsson, men han lär gå utomlands.

De enda 2 talanger ´som jag på förhand ville att AIK skulle värva har varit Eliasson och Bahoui. Den ena kommer gå för 25 miljoner SEK utomlands och den andra kommer att få sitt Allsvenska genombrott denna säsong.

AIK borde våga värva mer etablerade talanger i åldern 20-22 med sina bästa år framför sig. Såna som går in i startelvan på en gång eller som inte har överdrivet långt för att slå sig in. Såna som kan spela i laget en säsong och sedan säljas vidare för en större summa pengar. Precis som en sån som Bahoui.