Originalet av inlägg:959916
Redigerat:2014-12-21 19:23:00

Gordon: Fin lista, och bra också. Det är ungefär som att du plockat massa lösgodis som jag tycker om.

Man kan säga mycket om denna säsong, bl.a.:

- Från att ha blivit utskrattad på Skyttan i februari till att bli handplockad av Zidane och värvad av Real Madrid några månader senare... Eero Markkanen får Buster att framstå som telefonkatalogen.

- Vi gjorde MÅNGA oerhört vackra mål i år. Frågan är om inte Eeros slägga mot Dif är det vackraste - mycket med tanke på sammanhanget.

Andra godbiter är Oforis första. Moros infernaliskt hårda skott mot Falkenberg hemma. Målisen han knappt reagera. Borges kanon mot Helsingborg hemma. Nabbes mot Kalmar hemma... känns som man kan rabbla upp mååånga mål.

Årets skönaste seger: Derbyt mot dif givetvis, i och med att de kaxat upp sig rätt mycket innan matchen. Vi tog ner dem på jorden rätt bra... bortasegern mot Götet satt ju också bra.

Årets besvikelse: Som alltid - vår vårsäsong. 1 poäng på de första tre hemmamatcherna är för dåligt. Uttåget i Europa kändes väldigt onödigt också.

Årets whattafack: När Uffe Kristiansson av alla var kanske den som gick mest bananas i Kalmarmatchen hemma när Nabbe blev nersparkad.

Årets "stolthet": Borges i VM. Vi har alltså en AIK-spelare som är helt ordinarie och dessutom får spela en väldigt tung roll i ett Costa rica som går till kvarten i VM i fucking Brasilien. Som vinner mot Uruguay, Italien, kryssar mot England, slår ut grekerna och sedan åker ut mot Holland på straffar.

DÄR kan man snacka om att representera AIK-skölden med den äran.

Årets, eller rättare sagt vinterns skönaste besked: M Bangura tillbaka i AIK. Jag känner mig som ett litet barn på julafton varje gång jag tänker på detta. Det känns som vi på allvar kan ge Mff en riktig match om det nästa säsong.

Finns säkert en hel radda andra saker man kan fylla listan med, men man får fylla på allt eftersom.