Originalet av inlägg:955090
Redigerat:2014-10-30 18:00:00

Scholes

Jag tänker mig stelt sett.
Att man om man delar upp laget i ytterback, mittback, yttermitt, innermitt och forward. Att man ska ha fyra spelare till varje del.
Där dom två främsta är kvalitetsspelare för startelvan. Där den tredje spelare är en spelare som håller bra nivå. En spelare med viss rutin bra kvalitet och hög lägstanivå. Om de. Spelare. Är 21 eller 31 eller däremellan spelar kanske inte så stor roll. Men en spelare som man kan räkna med saker av.
Och spelare fyra är en väldigt stor talang.

Lämnar en kvalitetsspelare tar man in en ny på såg hög nivå som möjligt som utvecklat sin potential men fortfarande kan växa ytterligare.

Om den spelaren råkar vara spelare tre så är ju det bra men då får man ersätta den spelaren om så är fallet med likvärdig för att inte spelare nummer tre ska bli den där oprövad talangen. Skulle den oprövade talangen faktiskt ha utvecklat sig så att den e är redo för ett steg upp i hackordningen. Så får man ersätta talangen.

Vem som är redo att ersätta vem blir ju olika olika gånger. Men man bör jobba för att alltid ha två kvalitativa, en som är bra och redo men potential att plocka av och en som är ung och väldigt talangfull som kan bli. På varje del om du frågar mig.

Fallet Blomberg ser jag som ersättare för spelare tre Lala som egentligen inte håller måttet att vara det. Sen har vi kanske två spelare nu mer fyra i Sam och Eliasson.


Så fyra spelare till varje del. Är 20 spelare plus 2 målvakter. Där några är bra på flera positioner. Plus 1-3 från som Nikolic.

Ungefär så. Sen är det ju väldigt komplext och svårt att alltid ha exakt den balansen.