Originalet av inlägg:954583
Redigerat:2014-10-24 13:11:00

Hydro

Jag ser med mkt talang i Karikari även om han är väldigt ojämn. Men vilken anfallare är inte det med så sporadisk speltid? Crespo t ex.

Det jag minns av Karikari var en spelare med ofta väldigt bra bollmotagning som tog med sig bollen fint i steget och varje match i stort sett kom fri med målvakten. Sen sköt han ju riktigt illa men jag hade hoppats att han fått till det vid det här laget. Jag tycker i regel att det är svårt att döma en poängspelare som inte spelat mer än 5 matcher i rad. Crespo var säkert halvkass första matcherna i Örebro med, det brukar ta några matcher och förtroende för dom flesta.

Därmed inte sagt att Alm gjort fel som inte satsar på rätt spelare, i ett storlag som AIK är det svårt att slå sig in och jag hade inte heller flyttat på Henok/Kennedy i första taget för en spelare som behöver 5 matcher för att komma igång. Samtidigt som vi jagar guld.

Men det är ändå ett problem, kanske borde vi ibland låna ut spelare lite längre? Låta dom få en hel säsong (eller två) minst i klubbar som Gais, BP, Halmstad etc. Istället för att låna ut dom ett halvår när dom redan fått sitta på bänken lite väl länge hos oss.