Originalet av inlägg:951916
Redigerat:2014-10-01 19:27:00

Gordon: Varför måste det hela tiden vara antingen eller? Varför kan inte AIK BÅDE ha en bra ungdomsakademi etc OCH se till att vara "där" varenda match i allsvenskan och inte hela tiden sjabbla bort det när vi har chans att koppla grepp om guldstriden...?

Måste verkligen det ena utesluta det andra?

Titta på t.ex. sAIK i hockeyn - DÄR kan vi snacka vinnarmentalitet. De flyttar upp många juniorer men klarar detta för att i den föreningen så vet man att det är bara vinst som räknas. Det är inpräntat i väggarna.

Nu har jag verkligen inte mycket till övers för sAIK men de har en vinnarmentalitet att sträva efter.

Jag vill ha ett AIK som tänker och agerar långsiktigt, men jag vill inte ha ett AIK som ursäktar fiaskoinsatser på planen med att vi måste ha tålamod med lagbygget. Det känns bara som struntprat i mina öron.

Jag kräver som sagt inget guld, men jag kräver ett AIK som utefter sina förutsättningar får ut allt de kan på planen och där misslyckas vi gång på gång.

Jag är skeptisk till Alm men jag vill understryka att jag inte prompt vill se honom avgå, jag kan definitivt tänka mig en till säsong med Alm men då måste det till en attitydförening i hela AIK-fotboll.

Även vi på läktarna kan rycka upp oss och göra bättre ifrån oss.