Originalet av inlägg:951841
Redigerat:2014-10-01 13:20:00

Anledningen till att vi presterar så dåligt i början av säsongen, framförallt hemmapremiären är inte någon slump, att det "bara blivit så" - laget har helt enkelt inte varit tillräckligt förberett.

Alm verkar ha haft en filosofi om att AIK ska BLI redo för tävlingsmatcher genom att spela dem. Att vi liksom under processens gång ska komma in i det.

Man har ju hört Alm säga under försäsongen på frågan om AIK är redo för säsong. "Visst, släng matcherna i ansiktet på oss" och liknande uttalanden.

AIK ska inte BLI redo när försäsongen väl har börjat, då ska vi VARA redo. Alla spelare i laget ska veta exakt vad som gäller från allsvenska premiärens första minut. Inte efter 4-5 matcher.

Detta är någonting som Alm kan utveckla, t.ex. att tydligare spelar in en startelva på försäsongen osv. Han behöver inte avgå för detta men han kan göra förändringar i upplägget och "tänket".

Men jag vill verkligen att målsättningen hädanefter ska vara att när domarn blåser igång säsongspremiären så ska AIK vara "där" till 100 %. INGA tveksamheter ska finnas, det ska ha retts ut under försäsongen.

Vi har inte råd att sumpa ännu en hemmapremiär inför fullsatta läktare. Jag tyckte förresten tidigare att vi skulle slopa bussmottagningen men jag har ändrat mig där.

Det är inte vi supportrar som ska ändra beteende, det vi gör i bussmottagningen är fantastiskt och det ska vi fortsätta med, det är snarare AIK Fotboll som måste ändra beteende, att de ska lära sig att hantera sådant med pressen från oss fans att prestera.