Originalet av inlägg:951689
Redigerat:2014-09-30 13:01:00

Krokko: Ja, blotta tanken på att man nästa säsong måste ta Bajen på någorlunda allvar är ju nästan helt främmande.

Man har aldrig tagit den klubben på allvar, aldrig sett dem som ett hot. Ett gäng lustiga luffare som man kunnat garva lite åt då och då. Men nästa säsong kanske det blir ändring på det då Bajen står under befäl av Kurt-Arne.

Vad beträffar Alm är jag ju också rätt skeptisk, men jag hoppas att han inser själv att han verkligen har att lära sig och att han intar en annan approach till nästa säsong.

Bort med kaxigheten som han ändå aldrig kan backa upp, och då menar jag också de alltför korthuggna svaren till reportrarna innan match. Bort med allt sådant och satsa på ödmjukhet istället. Och hårt arbete. Sedan kan han kaxa upp sig på guldfesten.

Man måste helt enkelt förlika sig med tanken att Alm blir kvar nästa säsong och då får väl förändringen komma inifrån istället för utifrån.

Och just det, BETYDLIGT hårdare krav på spelarna. Den som går på halvfart i de mindre attraktiva matcherna ska genast bänkas. Känns som det har lallats runt för mycket. Ifrågasätter också att Nisse ska ha kaptensbindeln, han känns för reko för det.

Det går inte att blunda för att han också har ett visst ansvar när laget gång på gång fallerat när det gällt som mest. Alm är vår general som står och ser ut över slagfältet, men vår lagkapten är vår centurion som befinner sig mitt på slagfältet och måste hålla ihop styrkorna och inge respekt och viss fruktan även bland de egna mannarna.

Skulle vilja se Panos som lagkapten, eller Milosevic. Spelare som kan gå i bräschen men också ryta till om det behövs.

Hursomhelst så krävs det FÖRÄNDRINGAR i laget till nästa säsong, något måste hända. Vi har bara stått och stampat i utvecklingen de senaste åren känns det som fast vi har kapacitet för så mycket mer.