Originalet av inlägg:949929
Redigerat:2014-09-22 23:07:00

Jag förstår inte hur vissa vill ha bort alm. Han är mig veterligen en av de mest framgångsrika tränare vi någonsin haft, han har etablerat oss uppe i toppen. För några år sedan lät tongångarna annorlunda när vi avundsjukt tittade på elfsborg och deras förmåga att alltid hamna topp 3 som ett stabilt topplag, nu är vi ju där!! Visst han gör misstag, precis som alla andra tränare runt om i världen, men han har ett facit som är imponerande. Jag vill iaf inte tillbaka till de åren där vi låg i topp ett år för att nästa år sjunka som en sten i tabellen. Där vi bytte tränare lika ofta som dulle var på krogbesök. Då lever jag hellre på hoppet varje år om att vi kanske tar ett guld, och i värsta fall får nöja oss med Europa plats. Vi har ett bra lag, men räck upp handen den person här inne som tycker att vi bör jogga hem serien med det truppmaterial som vi har. Personligen föredrar jag kontinuitet på tränarsidan, Alm brinner för tränaryrket, han vet hur allt fungerar inom AIK och vilka enorma förväntningar som finns inom klubben, dessutom är han fortfarande relativt fräsch och utvecklingsbar som tränare och för mig får han gärna bli vår nya sir Alex.

Aldrig är man nöjd.