Originalet av inlägg:949910
Redigerat:2014-09-22 22:17:00

Borges Bolltouch,

Jag gissar att Alm känner gruppen ganska bra och vet därför hur han ska agera under pausen, med tanke på hur vi spelade när vi kom ut i andra halvlek så var det även rätt agerat.

Jag personligen hade föredragit lite liv i omklädningsrummet om man precis gjort en urusel halvlek för att väcka spelarna och få dom att inse allvaret.

Sedan ser jag inget problem med att man valde att låta Pertan sköta uppspelen i andra då han faktiskt gjorde det ganska bra, Alex var ju bortplockad så där fanns det ingen chans. Pertan slog flera bra bollar över HBKs backlinje t.ex och gjorde overall en riktigt bra halvlek efter att ha vart ganska skakig minst sagt i första. Håller dock med om att Moro skulle kunna sköta uppspelen, men då hamnar han också väldigt långt ner vilket förändrar spelet för de övriga där uppe eftersom vi blir en man mindre längre fram i banan. En chansning jag inte tror Alm vill ta då det kunnat få försämrad effekt. Trots det såg jag Moro gå ner och hämta boll i backlinjen, dock utan att mittbackarna breddade.

Och varför skulle direktiven "fortsätt pumpa på" och "fortsätt köra" få positiv effekt när vi blev helt utmanövrerade rent taktiskt i första halvlek? Det hade vart det absolut dummaste man kunde säga.

Det var väldigt små marginaler som hindrade oss från att vända och vinna igår, taktiken i andra var väl genomförd, tyvärr tappade vi lite väl mycket ork sista 20 för att upprätthålla pressen, istället fick vi många kontringar emot oss och drog på oss väldigt många onödiga frisparkar som drog ned tempot till HBKs fördel.

Hursomhelst väldigt roligt att få en inblick i omklädningsrummet, något man gärna hade velat få lite oftare.

***

Angående Haglund så är det stor chans att han tar över IFK Göteborg efter säsongen om Stahre får kicken.