Originalet av inlägg:949899
Redigerat:2014-09-22 21:20:00

LalaweleAtakora:

Skämtar du eller?? Skämt åsido.

Jag antar att jag skiljer mig lite i min mentalitet gentemot både Andreas Alm och dig, då. Jag anser nämligen att man borde lugna grabbarna inför en svår uppgift istället för att stressa upp och sätta ännu mer press på dom. Hade vi haft ledningen med 3-0 så hade jag kunnat ha ännu högre krav och kunna sätta mer press på laget. Att ligga under med 0-1 och stressa upp grabbarna och spela på medveten desperation är ingenting jag skulle ha gjort iallafall. Det finns redan så många yttre omständigheter som pressar grabbarna (guldstrid, förlust senast mot Helsingborg, otålig publik o.s.v), så jag hade inte velat öka på dessa faktorer fem fem öre med ytterligare, onödig, press.

Sätt dig in i situationen själv; i vilken situation hanterar människan stress som bäst? I det fallet när många bitar är på plats, eller i det fallet när i princip ingenting fungerar och du redan har en inre oro? Ja, jag vet ju vad mitt svar på den frågan är iallafall.

Finansekonommen:

Jag baserar detta på vad jag såg på klippet. Hur skall jag kunna basera det jag säger på någonting som jag inte själv har upplevt, varit med om och sett med egna ögon? Skall jag dra slutsats av de övriga 15-25 minutrarna trots att det inte finns klipp på detta? Svaret är givetvis nej - eftersom detta är en total omöjlighet.

Att du sedan påstår att jag inte har någon grund för vad min magkänsla och vad min hjärna säger efter ett 5.30 långt klipp, där jag uppenbarligen har känt att situationen är stressad, finner jag synnerligen intressant. Jag skulle kunna vara lika krass och vända på steken och påstå att du inte har någon grund för din känsla heller för den delen. Men det ger mig absolut ingenting.