Originalet av inlägg:949892
Redigerat:2014-09-22 20:49:00

Bat Farstad HH:

Visst är det så att andra halvlek såg bättre ut än första. Men om den inte hade gjort det så hade det varit något generalfel, utan tvekan. Den första halvleken igår var en av de sämsta jag sett dom senaste 5 säsongerna - så om det inte hade varit en förändring till den andra så hade det varit ett stort fel någonstans.

Dessutom tycker jag endast att det du säger i slutet av din mening bekräftar det jag är inne på. Om vi hade haft mer skärpa i avsluten så hade vi kunnat göra 3-4 mål. Hur kommer det sig att man saknar skärpa och/eller fokus? Jo, troligtvis för att man är stressad. Det blir iallafall jag när jag blir stressad.

Att Celsos frispark eller Kennedys slängning som gick i stolpen hade kunnat studsa in istället för ut är givetvis någonting som fortfarande hade kunnat förändra matchen helt och hållet. Men det saknades helt enkelt skärpa för att få in bollen. Och de övriga lägen vi hade i andra halvleken var helt enkelt halvmesyrer som inte ledde till någonting. Det fanns inte fokus helt enkelt.

Och jag är nästintill säker på att det beror på just det jag nämnde tidigare - den medvetna desperationen och den stressen som infann sig hos spelarna.