Originalet av inlägg:949775
Redigerat:2014-09-22 10:08:00

Curva: i mina ögon borde fler supportrar fråga sig vad de kan göra för AIK istället för att fråga vad AIK kan göra för dem. Det snackas mycket om att undvika att kalla publiken för konsumenter och liknande men för mig som varit med ett tag så är det omöjligt att inte se att den yngre generationen på många sätt beter sig som just konsumenter. Allt ska serveras på ett fat och om inte förutsättningarna är perfekta så får det vara. Va fan, vi har fortfarande chans på guldet och även om Malmö tar det till slut (med en dyrare spelartrupp) så har vi ändå legat i toppen under stora delar av säsongen.

Folk måste sluta kräva guld och skita i att dyka upp på matcherna bara för att vi torskat en match eller två och ligger några poäng efter MFF. Att tränarbyte ens diskuteras regelbundet i ett lag som legat i toppen fyra år i rad i världens jämnaste serie är märkligt i mina ögon. Speciellt om man tar hänsyn till de ekonomiska förutsättningarna som tydligt visar att vi varit så bra som man kan förvänta sig.

Om man kokar ner det här så går det inte att komma till en annan slutsats än att många AIK:are kräver en tränare som konsekvent överträffar förväntningarna. Ett på många sätt omänskligt krav och ett i mina ögon utmärkt recept för att driva en förening i fördärvet.