Originalet av inlägg:934924
Redigerat:2014-07-30 04:29:00

eftersom det är sinnesjukt intressant att följa AIK i dessa tider har jag läst igenom hela dagens inlägg och tänkte bidra till de större diskussionerna med ett längre inlägg.
1. Nationalarenan.
Kan tycka såhär i efterhand att Råsunda var en riktig skit arena, men vad som gjorde den fantastisk ändå var dess historia, läge och faktumet att bajen och dif hade ännu sämre arenor.
det största problemet med NA är att den från att den vart påtänkt har varit ett misslyckat projekt. jag kan inte komma ihåg en enda gång då någon utomstående hyllat projektet det minsta lilla, tvärtom så har det kommit fram den ena skiten efter den andra om folket bakom, smusslandet och de mörka utsikterna för att det skulle sluta lyckosamt. sedan dag 1 att det blev klart med att Råsunda skulle bytas ut mot det vi har idag så har jag (och typ alla andra någorlunda vettiga AIKare gissar jag på) känt en sjuk oro för vad fan det är för skit som vi dras med i här. vår förankring i solna är den enda anledning med tyngd till varför vi ändå hamnade där till slut. den dagen vi lutar oss tillbaka och nöjer oss med var vi är idag, det är dagen allt hopp dör.
Opus konstaterade igår natt att man inte vill lägga en enda krona på förbättringar då man redan går hundratals miljoner back i driften/år, och jag tror inte att det är mer än max någon enstaka här som vet bättre än honom.
faktumet att gräset är ännu sämre än Råsundas och att alla som spelar på det kallar det skit kan vissa kanske blunda för. faktum är att där ska vårt landslag spela och det är på förhand tänkt att det ska kunna spelas EM matcher och en Europacup final där, och när anledningen till att man absolut skulle ha 50 000 jävla stolar för att just kunna spela sådana matcher där så blir det ju helt absurt! det måste vara bland de största skämten i världshistorien!

för att avsluta så har det här inte det minsta med varken kiosk, akustik eller gnissel problem att göra, det är lyxproblem.
om det här kan sluta lyckligt på något sätt så förtjänar alla som bidragit till det en plats i hall of fame.
NA är för mig något som uppkommit för att vissa ville skapa ett monument för att dom själva skulle bli ihågkommna, dvs HÖGMOD, och för att vissa ville tjäna pengar, dvs GIRIGHET, och vi hade oturen att hamna i kläm.

2. Supporter initiativ på gott och ont.
de som gör något för förbättring förtjänar respekt oavsett vad man anser om aktionen i sig. jag tycker det är extremt sorgligt att se andras krafttag smutskastas av tyckare utan egna meriter på krafttag.

3. Transferfönstret.
Wesströms uttalande kan bara betyda en sak för mig, ingenting alls. han försöker som jag ser det manipulera oss AIKare så gott han kan till att hålla sig lugna för att inte skruva upp förväntningarna, för lyckligtvis har han lärt sig att det inte finns mycket som skapar sämre förutsättingar för AIK än uppskruvade förväntningar. om Bahoui säljs så kommer det kosta för den som köper, och givetvis kommer vi då satsa en ordentlig summa på en hyffsad ersätttare.
vi har sålt 2 spelare som vi redan innan hade hyffsad backning till, då är det helt rätt att först låta dom som redan krigade där visa att dom förtjäner chansen innan man börjar slänga miljoner till höger och vänster.

4. Svenska lag i Europa.
Jag blir mer och mer svensk supporter för varje år när det dagas europa spel från att ha hoppats på största möjliga misär för alla andra svenska lag. Betänk följande 2 frågor ni som inte har gjort samma resa än:
1. Vill ni hellre vinna en liga rankad typ 35 i europa än att komma 2a i en liga rankad 15?
2. Danmark fick en direkt plats till CL gruppspelet 12/13 mest tack vare Köpenhamns framgångar, men laget som tog platsen det året var Nordsjälland. Min poäng är att alla svenska lag kan vinna på de andras framgångar i Europa.
3. Manchester United är rankade som världens 3e rikaste klubb, ändå kom man 7a i PL förra året och missade helt europa spel iochmed det. Min poäng är att om Malmö går till CL så behöver inte det alls betyda att dom går så långt före att dom varvar oss. Här vill jag dock poängtera att jag inte heller vill se dom i ett CL grupp spel, men väl värt att ha i åtanke när man resonerar om vad som är bäst för oss.