Originalet av inlägg:934916
Redigerat:2014-07-30 02:58:00

Point: Tänkte precis länka samma artikel!

Det borde väl innebära problem för AIK som jag antar hade hoppats få sända matchen gratis. KAZsport verkar dock förhandla om rättigheter till returen så de kanske kan deala lite...

Satelliten borde inte va några problem att få in, dessvärre lär man behöva koder också. Tänkte sätta mig och leta lite, litar inte på en fungerande fulstream från ett land där 56k modem anses modernt.



Snubblade även över en lite rolig artikel från landets liga/förbunds (jävligt oklart vilket) ordförande, Michael Gurman (ryktas ha varit sovjetiskt fotbollsproffs), utdrag:

"Aktobe efter matchen tillbaka till Astana, där jag kommer att hejar på Europa League för kapitalklubben mot den svenska hjärtlungmaskin. Skandinaver - de permanenta medlemmarna i EM, upplevde klubben, kryddat, spelar i en obekväm sätt för motståndaren. Stanimir Stoilov avdelningarna kommer att vara mycket svårt."

Jag tolkar det som att vi, enligt Michael Gurman, är svensk fotbolls "hjärtlungmaskin". Jag har tolkningsföreträde.

Ett annat stycke:

Alla våra tre klubbar har fått mycket allvarliga utmanare - och "Steaua", och AIC [AIK] och "Hajduk", är i topp 3 bästa klubbarna i deras länder. Och detta, kom ihåg, stora fotbolls befogenheter - Rumänien, Sverige, Kroatien.

"Stora fotbolls befogenheter /.../ Sverige" ... Kul att någon ser upp till oss!

Vidare anser han att AIK är "klass" bättre än Astana, rysk propaganda måhända - men de känns inte allt för självsäkra...


http://sports.kz/news/mihail-gurman-igrat-mojno-so-vsemi-sopernikami