Originalet av inlägg:934897
Redigerat:2014-07-30 00:18:00

Krille S

Är den enda målsättningen att vara topp tre?
¨
Jag trodde det också var att bli ledande i Sverige och som dröm att bli i alla fall en av dom ledande i Norden där uppe i närheten av FCK.

Jag ser målet om att bli ledande i Sverige som större än att missa topp tre ett enskilt år. Om det hjälper oss att bli en stabilare klubb över tid med lägre lönekostnader och större eget kapital. Så tycker jag det väger tyngre att casha in på alla. Backa ett steg och sedan ta ett par steg framåt.

Om nu Milosevic, Nabbe och Borges säljs. Vilket dom lär göra inom ett år i alla fall.

Nu är man ju av olika åsikter.

Men


Carlgren
Loren...Sauli...Pertan...Nisse

Dansken..Moro..Panos...Ofori

......Goitom.....Kennedy


Bänk.
Stam
Sonko
Ny ytterbackstalang
Lundholm
Saletros
Karikari
Nicolic

Bubblare
Eliasson
Boateng den yngre (eller annan innermittfältstalang talang)
Pavey.
22 spelare.

Om Loren signar nytt. Annars två ytterbackar in.

Låna ut el sälj Maripuu.

Känns det som ett lag som kan fungera?

Här är det troligtvis lägre lönekostnader nästa år utan Borges, Eero, Robin, Milosevic, Teteh, Nabbe, Owusu på lönelistan.
Även om dansken, boateng och en ytterbackstalang värvas.
Närmare +- på driften?

Dessa spelare in om vi säljer Nabbe 30 Milosevic 15 Borges 15. Kanske kan landa i ett eget kapital om 80 miljoner efter spelare in och eventuell ny sign on för Loren och Moro.

Om vi är nära +- noll för framtiden och har 80 miljoner i eget kapital.

Då behöver vi inte sälja en enda spelare framöver som vi inte vill sälja. Tänk lyxen att kunna säga nej till 15-20 miljoner typ från Ajax för till exempel Moro.

Jag ser en sådan utveckling som en bättre väg mot att bli ledande i Sverige än att stirra sig blint på att bli topp tre.