Originalet av inlägg:932277
Redigerat:2014-07-24 08:14:00

Karikari var verkligen grym efter det han kom tillbaka från Degerfors. Han lös av självförtroende och levererade fantastiskt bra både i Allsvenskan och i EL. Sedan petades han av Alm till förmån för Kennedy.

Kennedy var erfter en lite knackig inledning riktigt bra förra säsongen och var ett mål ifrån skytteligasegern. Sedan petades han till förmån för Eero.

Gör Alm någon av dessa ordinarie igen och de får känna fullt förtroende tror jag att de återigen kommer spotta in mål.

Det skulle vara väldigt trevligt att få en mer skolad anfallare men med samma unika fysiska egenskaper som dessa två. Men det är ju inte helt lätt att hitta. Karikaris målsnitt när han var ordinarie och Kennedys förra året är svårslagna. Ishak låter ju sjukt intressant och hoppas på en värvning men om ingen anfallare ansluter så är jag helt övertygad om att en av Kennedy eller Karikari kommer spotta in mål i höst igen. Men oj vad beroende vi blir av Henok. Nikolic är knappast redo att ersätta honom ännu. Jag tycker Henok ser betydligt batter ut nu än i våras i själva spelet. Får han igång målskyttet blir det en trevlig höst.

Teteh hoppas jag vi värvar med tanke på nästa säsong. En grym anfallare som inte har skött sin fysik och därför inte kan prestera. En ordentlig försäsong och vi har Allsvenskan bästa striker nästa år. En som är både bra i djupled och fantastisk på huvudet. Borde vara Alms drömanfallare.

Så jag hoppas vi värvar Ishak men om det inte går så värva Teteh och satsa på Kennedy och Karikari resten av säsongen.

Atakora hoppas jag däremot någon köper snabbt eller att han lånas ut igen. Tycker båda provsspelarna känns som helt rätt spelartyper, riktigt intressant att följa.

Vi kan väl iallafall vara överens om att vi inte har ett guld att sälja så vi slipper det snacket i höst. Hoppas såklart fortfarande på guld men det kommer jag göra oavsett vilka vi säljer då nya spelare kommer komma in och vi har ingen aning om hur de kommer prestera.