Originalet av inlägg:915224
Redigerat:2014-04-24 08:53:00

Jag tycker till viss del att diskussionen angående tränarnamn och framtid är intressant. Visst kittlar det lite med Mjällby i en roll i klubben. Bergstrand och Tolle verkar onekligen ha bra koll på sin trupp i Uppsala och Norling kommer tillbaka till AIK inom en snar framtid, om man ska tro det man läser (det misstaget har man kanske gjort en gång för mycket, men men). Men låt oss börja med en sak i taget. Om något ska in så behöver även något annat ut.
Ska vi byta på tränarsidan så är det ju inte aktuellt förrän efter säsongen gissar jag. Jag är, som de flesta här inne har märkt, för Alm i alla lägen. Jag vet inte om det rör mig nämnvärt i ryggen att han efter ett derby skruvade upp DO:s, stackare till dåvarande, tränare så till den milda grad att denne efter en presskonferens näst intill höll på att implodera. Jag menar, karln är ju dryg på ett jäkligt charmigt vis. Typen man bara älskar att ha i sitt eget lag men fullkomligt skulle gå upp i atomer över att få som motståndare. Nä jag vet inte vad i Alm:s sätt som inte skulle vara positivt för AIK. Mannen fullständigt utstrålar (ibland) myten om oss själva. "Alla hatar oss, vad f*n gör det".
Ni som har mer långtgående tankar och idéer än jag själv, hur ser formeringen ut.
Mjällby chef
Nesh Assisterande
Och sen då?