Originalet av inlägg:915140
Redigerat:2014-04-23 20:53:00

--> Dirty Dennis

Haha, din fantasinivå är nog något högre än mig - men vem vet. Vad vi däremot vet är att Andreas Alm under sina säsonger som huvudtränare har varit 5, 4 och 5 poäng ifrån guld. Norling var 1, 11 och 9 poäng ifrån - och dessutom helt utan Europameriter.

Jag är inte alls säker på att Andreas Alm är rätt person för att göra den här klubben till en storklubb. Vad jag däremot är övertygad om är att kontinuitet är ett måste på tränarsidan om vi i längden ska vara topp 3 (målsättningen).

Jag tänkte på det 2007 (skrev det nog här då) när Kalmar hade fått stryk med 0-5 hemma mot något lag och tappade i tabellen, att om det var AIK hade Nanne Bergstrand fått sparken efter den matchen. Men han fick vara kvar, Kalmar reste sig och tog silver och nästa år tog de guldet.

Jag tror att en tränare måste få en chans att misslyckas och sedan resa sig. Alla misslyckas vid någon tidpunkt, det är ett måste i utvecklingen, och jag tycker inte att Alm har gjort det än. I år är i mina ögon det första året som han har en trupp bra nog att vara en av guldkandidaterna (han tog ju över en nedflyttningskandidat 2011).

Men fortsätter vi att tappa i tabellen under sommaren och det dyker upp ett bra alternativ är jag inte alls främmande för ett tränarbyte.