Originalet av inlägg:914481
Redigerat:2014-04-21 15:23:00

"Jag tycker Andreas Alm är en alldeles utmärkt tränare som passar perfekt i AIK. Hans statistik dom senaste tre säsongerna visar med all tydlighet att så är fallet. Att börja med någon djävla tränarkarusell a la 10 år tillbaka är väl inte vad AIK behöver just nu. Så klart, en del inlägg här visar på att ni inte ens var med då.
Avd. Stötta AIK i med och motgång." Gregory61

Alltså, är du på alvar ? Jag börjar fan tro du är en difare...
Nej, självklart ska vi inte byta tränare under säsongen, låt det ruineras helt och hålet istället...fuck Europa league,fuck kval till SC i hösten, vi kan lika gärna åka ut mot Kvarnby IF...hade inte Stahre stuckit 2010, så vem vet,kanske skulle han aldrig avgå och vi skulle spela i Superettan nu...Där ligger problemet,att AIK väntar tills det blir nästan för sent,2010 var det riktig nära...Bara för att du och personer som tänker som du tyckte att nej, vi behöver inte en ny tränare under sässongen...vi ska inte håla på och byta tränare...MEN...nån gång så behövs det ! JUST NU kan majoritet av AIK fansen se att laget är splitrad,oinspirerad,otränad,okoncentrerad och drar inte åt samma hål...
Varför inte rädda vad räddas kan ???
Helt ärlig, det är inte så att Alm coachar laget i 3 månader,så kan ska ha väl tid ...han coachar laget nu i sin 4de sässong ! Och det ser år ut och år in precis likadant ut...! Vi spelade skitbra mot topplag och när vi var outsiders, men när vi SKA vinna,då fuckar vi ALLTID upp! Det kostade oss MINNST ett guld ! Så har laget blivit bättre ? har Alm som tränare blivit bättre ? Uppenbarligen så har han svårt att motivera laget,kräva av dom 120% varje match, VARFÖR ? Har han lärt sig av misstag ? Har han upgraderat sin spelstyl ? Har han nån spelstyl öht ? Hur är det möjlig att ett lag kan inte indetifiera sig med sina tränare åsikter om hur ska fotboll spela under 4 års period ??? Och det är inte så att han har varje år nya spelare att jobba med, stommen är kvar .
han hade inte fått alla bitar på plats redan förra året, och som det ser ut nu, så kommer det inte hända i år heller... jag tycker det är dags för en byte...