Originalet av inlägg:1522639
Redigerat:2026-08-17 16:23:00
Goeftermidagg alla derbykungar. Haata Dif,MFF Bajen från sööder är självklart en del av att älska AIK. Kanske inte till den grad att man är lika svart på insidan som de vackra tröjorna ,men ändå.
Däremot är jag tveksam till att hata f d sportchefer och tränare ,spelare som oftast gjort det bästa de kunde ,men jag kanske är en mjukis.
Ett bud på Kouame på 20 mill tyckar jag man skall ta,då jag är skeptisk till att det blir en succe med honom. En mindre vinst får man nog vara nöjd med
Strategin tror jag Analytics är bra på och att hitta lovande spelare och sälja och även utveckla. DEt jag anser vara en blind fläck och lite av ett oskrivet blad är reell fotbollskompetens av den gamla skolan som går parallellt med AI scoutningen. För AI är bara ett verktyg som missar saker precis som i alla andra brancsher.
Och på Steeles CV finns inget som backar att han är bra på just det.
Vi måste alltså veta om vi bara vill göra bra affärer eller om vi även vill hitta spelare med rätt karaktär och gå för det rent sportsliga.
Att gå för mycket på spelares egenskaper eller karaktär blir för ensidigt.
Jag tror vi har en bra mix nu med 3-5 rutinerade spelare mest i backlinjen. Bra nackar verkar f ö vara bristvara
Jag är själv förvånad över att Riviero är så bra. Han verkar ovanligt lugn för att vara spanjor,men har nog stark karaktär och vilja också. Från norra spanien där många bra tränare kommer. Håll i honom hårt säger jag