Originalet av inlägg:1520784
Redigerat:2026-07-26 23:56:00

Om jag ska vara ärlig så tycker jag det här verkar vara det mest virriga och inkonsekventa transferfönster i mannaminne utifrån mediarapporteringen:

-vi såsar med att sajna Angelo som vi scoutat under ett års tid och låter diffen komma in och kapa i slutskedet?

-vi får både Zaragoza och Bazdar att nappa efter förhandling men dyker sen inte upp när det ska kritas under?

-vi försöker kapa Kalmars Arsenal-succé genom att bryta pågående lån. Inte fel i sak att försöka, men torde vara en väldigt svår sak att ro i hamn och Sagoe själv verkar trivas rätt bra där han är?

-vi tar in Benkovic på slutgiltig läkarundersökning men har ej fått accept från hans kinesiska klubb så vi tvingas backa?

-nu trånar vi efter en 24 åriga kvotspelare från danska andraligan på backposition(er) där vi minst av allt behöver förstärkning?

Det mesta kan såklart vara mediabrus, men samtidigt verkar det vara hos oss som det mesta läcker ut sjukt tidigt. Jämför med Bajen och diffen (som rimligtvis också lockar många klick) där det är i slutskedet som Boudri och Angelo sipprar ut. MFF plockar in Kamanzi från Toulouse till synes helt utan att något läcker under processen.

Sen vet jag också att fokus har varit (och kanske fortsatt är) att banta truppen, men det är ju Miika själv som gått ut med att vi letar nytt till en rad olika positioner (mittbackar, yttrar, bollförare/bollvinnare).

Vill inte börja kasta skit på någon i det här skedet för det är för tidigt, men känner inte alls igen detta från tidigare år. Fönstret i sin helhet ska såklart utvärderas när det väl är stängt, men hitintills kan man väl inte påstå att det känns som att det finns någon röd tråd i allt detta?