Originalet av inlägg:1516576
Redigerat:2026-05-13 14:30:00
D-Mon
Helt rätt. Berntsen borde såklart fått sparken mycket tidigare. Det ansvaret ligger helt på Söderberg och vi betalar ett stort pris för det.
Det är så talande att en AIK:are rattar Sirius och Berntsen förebild MFF total imploderar och anställer en sportchef med totalt motsatt arbetssätt mot det Berntsen imponerades av.
Celinas 1+1 och Hoves 2+1 kan bara jämföras med topplagens motsvarighet vad gäller lönekuvertet.
Takkula har ännu inte fått sätta sin prägel så svårt att bedöma honom men jag tycker synd om honom med tanke vilken enorm bajsmacka norrmännen levererade.
Men såklart är det svårt att tugga is sig att Söderberg inte sparkade Berntsen inför 2024 när man såg var det barkade. Jag skrev redan då hur tydligt det var att Berntsen började agera emot klubben. Svagt ledarskap. Söderberg är såklart under luppen hela året. Takkula och Riveiro istället för Ederström och KK var inte direkt min önskan men jag tycker de måste få tid på sig. De jobbar iallfall utifrån klubbens beställning och så måste det vara enligt mig.