Originalet av inlägg:1515667
Redigerat:2026-04-28 21:06:00

Såg om matchen och fick ett ännu bättre intryck av prestationen. Riktigt bra i speluppbyggnaden hela matchen. Största skillnaden i andra var det aggressiva presspelet.

Otroligt hur bra Wilson är som vänsterback och även Csongvais backspel ger oss en dimension jag inte vet om jag sett i AIK.

Wilson speciellt spelar förbi linjer och spelar han den i sidled är det oftast förbi första medspelare vilket ger bra tempo i passningsspelet.

Celina borde få ut betydligt mer med tanke på den uppvaktningen Yohanna drar till sig. Hamnar ofta en mot en på vänsterkanten med stora ytor men lyckas sällan göra något med de ytorna. Gör det nästan bättre centralt och känns som ett bättre val än Mujanic.

Geiger är den spelaren som nästan bäst passar för 6:an rollen i hela truppen så hoppas han är hel nu och börjar få mer och mer speltid. Där tror jag vi har ett stort sparkapital.

Pavey lite mer försiktig offensiv efter petningen men med tanke på hans ålder är det imponerande. Hoppas han vågar lite mer nästa match.