Originalet av inlägg:1515630
Redigerat:2026-04-28 09:20:00
Har sett matchen på TV nu.
Att hylla andra halvlek igår är ändå ganska verkningslöst. Vi ska såklart vara glada att vi mäktade med en rejäl forcering och att vi var aggressiva i återerövringen, men Malmö vill bara försvara. De flyttar inte upp laget ö.h.t när de vinner bollen och då är det självklart att vi återtar den.
Förhoppningsvis kan vi summera våren med att andra halvlek mot Malmö var startskottet på bättre prestationer, men det får vi se på söndag.
Ser vi likna vilsna ut som mot Kalmar, Degerfors och första halvlek mot Malmö?
Eller ser vi ut som i andra halvlek mot Malmö?
Självklart ska vi ha tålamod. José har varit här i tre månader, det är klart att han fortfarande famlar. Men detta hattande med vår 9:à måste upphöra. Vi måste få några mål av vår 9:a annars blir ett jäkla tufft år.
Och, det är klart vi ska ha straff igår. Men den där typen av straff känns det som att det ALDRIG blir i allsvenskan. Man får hänga och klänga hur mycket som helst i eget straffområde.
Tänker inte heller fastna speciellt mycket i domarnivån den här gången. Jag har gett upp. Offsiden mot GAIS i cupen, haveriet i Degerfors och Cissés uteblivna straff igår. Och det är bara april.
Det är bara att inse att det sannolikt kommer vara 10-12 matcher där domaren tar huvudrollen. Det känns standard numera.
Edit: Malmös straffsituation? Om det handlar om VA så är det ju ett skämt. Att stödjearmen(när du glidtacklar)INTE ska bedömas är ju den enda regeln runt hands jag trodde mig förstå?