Originalet av inlägg:1514727
Redigerat:2026-04-14 11:54:00

@Ritorpsdrutten

Det är helt värdelös information vem som var med på det slumpmålet. För mig är det skitsamma om Bergquist eller Pavey får felträff på bollen så målet kan uppstå.

Man kan förvänta sig att Bergquist är rätt klar med att bollen måste bort, kan gissa att Cisse och Sotte också fattar att bollen hellre skulle ha rensats ut på parkeringen.

Jag fattar samtidigt att du vill vurma för alla yngre förmågor i truppen och det är såklart inte fel. Men jag tror helt ärligt att dessa unga spelare behöver vurmas och hanteras som några Ming vaser, grabbarna vet precis vad som krävs och att ständigt påpeka ålder i truppen gynnar ingen.

Tränarna tar ut bästa laget, byter in spelare som passar bäst, och petar spelare som inte riktigt är på rätt nivå eller är ur form. Men jag är samtidigt extremt medveten om att en yngre spelare kan ta felbeslut i vissa situationer, men får man chansen att spela seniorfotboll som ung ska man vara redo att lära sig och bygga upp sig som spelare. Man spelar såklart på den nivå man bemästrar och drar ingen elastico som siste man.