Originalet av inlägg:1513867
Redigerat:2026-03-28 20:22:00

Björn Kindlun

Och experterna tippade Bajen åka ur året de vann guld.

Förstår inte hur du menar att det är att spåra ur och att jag förväntar mig plats 3-6 för ett par goda träningsmatcher.

Jag skrev att jag inte skulle bli förvånad om vi utmanar om plats 3-4. På vilket sätt det skulle vara skadligt och verklighetsfrånvänt?

Vi blev sjua, nästan fyra med betydligt sämre spel, med en missnöjd trupp, en trupp i disharmoni med ledningen, unga spelare som inte kunde blomma ut. Mer eller mindre öppet missnöjde mot tränaren.

Jag vill nog påstå att det omvänd är värt ganska mycket. Glada spelare som spelar för varandra och för tränaren brukar vara positivt. Vi har många fler offensiva alternativ och hot i år jämfört med -25. Även fast vi tappat kvalitet i Saletros och Benkovic, så anser inte jag att det direkt briljerade föregående år mer än defensivt. Inte att förakta men i stora drag anser jag att Visse och Dino exempelvis kan utföra i runda slängar liknande försvarsspel även om de inte har exakt samma profil.

Det krävs så lite i en serie som Allsvenskan. Lite medgång, god stämning, stabila pjäser och en exempelvis Yohanna som dominerar så är man däruppe. Det har du väl ändå varit med om förr.

Får be dig, forumet och fotbolls-Sverige om ursäkt om det är verklighetsfrånvänt och rent skadligt att sätta upp såna hutlösa krav.