Originalet av inlägg:1512479
Redigerat:2026-03-02 08:00:00

För min del ser ett Häcken som knappast missar öppna mål som Oddevolds stelopererade striker gjorde. Han ska tilldelas bragpriset för att lyckas missa både friläget och att dra vristen i stolpen från 1,5 meters håll.

Om man är lite sansad och inte bryr sig om resultatet i siffror så är det ett litet litet steg framåt ändå.
Frågetecknet jag har är ändå varför Nordfeldt ska vara spelaren med mest boll?

Under matchen såg man att Oddevold, ett lag som inte ska jämföras med AIK på något plan, men man lyckades med något som gör mig chockad. Man står vid flera tillfällen extremt högt med allt från 3 till 5 spelare.

Ändå slår Nordfeldt kort varenda gång?
Låt VSK och Oddevold stå så högt man vill, men variera med att slå över dessa 4-5 spelare och alternera för att utnyttja den gigantiska ytan som man lämnar.
Inte en enda gång hände det. Oddevold fick istället spela hela första halvlek med AIK-spelare som mötte bollen och fick direkt press i ryggen. Till och med ett division 8-lag kan ju förstå det.

Att alltid rulla boll från Nordfeldt måste ju fixas. Alternera lite för fan. Det kommer straffa sig om man är mongoliskt envis på det sättet.

Extra skönt att hålla nollan, den hölls på en extremt tunn tråd men ändå.