Originalet av inlägg:1511992
Redigerat:2026-02-23 12:01:00

SiggeSluk

Håller med dig. Min analys är. Om ett lag står så sjukt högt som VSK gjorde, aldrig sett ngt liknande i Allsvenskan. De hade 3-5 gubbar ståendes utanför vårt straffområde. Då MÅSTE vi alternera med långa bollar. Även om vi skall spela med posession så finns en gräns när man väljer att slå långt och högt. Den långa bollen i mitten där Filling skall hålla/vända bort VSK Hulken fungerade 1 gång och misslyckades 2 gånger, ena gången med omställning och mål i baken som följd.Vi har inte Iniesta och Xavi och kommer aldrig att få. Detta kommer Josè att förstå om andra lag väljer att stå så galet högt mot oss.

Den andra spaningen är att vid många tillfällen (inte alltid) så gömde sig Dino och Geiger. De är helt enkelt inte vana att man måste spela på dem även om de har en spelare i ryggen, så spelas posession. Geiger och Dino var inte klappusla, inte det jag säger men alla måste stretcha sig utanför sin komfortzon om uppspel skall ske ifrån Kribben eller från den ytterback han släpper kort på.

Den tredje spaningen är att Hove alltid gömde sig vid dessa uppspel. Han gjorde inte ett försök att vara tillgänglig för en boll från Kribben eller ytterback. Tror inte Hove litar på sin teknik, varpå han är helt enkelt fel att spela i en mittfältsposition.

Jag ser Mujanic som mest trygg i att vilja ha boll, därför är jag väldigt förvånad att han kvistat alla matcher utom Degen hemma, där han var formidabel.

Nu var Abdi sjuk. Men i min bok så skall Abdi,Mujanic,Geiger, Kouame konkurrera om dessa 3 positioner. Det kommer vara skador, avstängningar men dessa 5 är alla normalt bolltrygga men i dagsläget ser jag helst Mujanic, Abdi och Kouame som startspelare.