Originalet av inlägg:1510611
Redigerat:2026-01-28 14:06:00

Argafettot

Beskyller du ärligt talat Söderberg för att det har dykt upp en artikel om att vår sportchef överväger att sälja Celina efter att TB satt oss i en sits där vi inte har något val? Du tycker inte att det är mer relevant att isåfall kritisera sportchefen som orkestrerat fiaskot?

Vi är alla medvetna (tror jag då de flesta här slukar extremt mycket AIK-relaterat content och detta har nämts flera gånger) om att sportchefer AIK har befogenhet att köpa vilken spelare de vill upp till en viss summa. Det är först över den gränsen som OK behövs från högre upp i hierarkin.

Det skapas ett jävligt dåligt arbetsklimat (och det kommer även vara svårt att anställa sportchefer i framtiden) om VD begår övertramp och börjar leka sportchef som okunnig inom området. Att tro att vår VD är mer kunnig än våra sportchefer inom soprtchefsarbetet är så otroligt naivt.

Men jag har haft jävligt tur med tidigare chefer när jag har haft ansvar över herla affärsområden. Gränser har respekterats även om krav på resultat funnits.

Thomas satsade inte bara något enormt utan nu är det även glasklart att han körde all sign-on "på kredit" för att ha råd med fler värvningar. Inte jättekobnstigt att han fick sparken.

Borde dock fått det tidigare och DET borde Fredrik lastas för! Skönt dock är att han var rätt tydlig med att han hade lärt sig den läxan i en av poddarna han var med i senast när han fick frågan om Ederström. Han antydde att de tackat nej till Ederström då de inte kände sig trygga med att han skulle förhålla sig till strategin.