Originalet av inlägg:1510602
Redigerat:2026-01-28 12:56:00
Scholes
Jag trodde det var tydligt för alla att Berntsen inte trodde på AIK:s strategi. Däremot så fanns och finns det de som håller med Berntsen.
Det var tydligt för ALLA att Berntsen inte trodde på strategin? När var det tydligt? Våren 23? För det är ju den perioden som är den relevanta i och med att det var då han kom hit.
Jag är medveten om att han och Söderberg inte tror på samma sak. Det blev tydligt förra året. Däremot säger du ju att du visste det redan innan Berntsen kom hit, eftersom värvningen av honom var vansinnig, men samtidigt blev det enligt dig inte tydligt förrän ”branden 2023 var släckt”. Hur ska du ha det?
Jag kan förklara för dig, i väldigt enkla ordalag, varför jag försvarar värvningen av Thomas Berntsen:
Vi hade ingen vettig sportchef vid rodret, och han erbjöd dokumenterad kompetens och erfarenhet.
Du kan fortsätta tro att han spottade personerna som låg bakom hans rekrytering i ansiktet, och att de anställde honom trots att han vrålat i deras ansikten att de hade fel. Jag, däremot, är tämligen övertygad om att parterna var överens om vägen framåt, och att det därifrån gick ”söderut”. Du kan få tycka att det är naivt, varsågod.