Originalet av inlägg:1510525
Redigerat:2026-01-27 10:07:00
Idealiskt så har vi en vänsterfotad VB. Viktigt av främst ett skäl. Speluppbygggnad, den i sammanhanget ynka metern och vinkeln mellan att ha bollen vid vänsterfoten istf för högerfoten är ofta hela skillnaden mellan att snabbt och slå ut motståndarens press och kunna transportera bollen vidare utåt till MF eller direkt till VY.
Men det räcker inte bara att vara vänsterfotad. Denne hädiska Jere Uronen är ett exempel på det.
Med det sagt så visade Stanley upp en fin kreativitet mot Flora och löste allt sådant utan anmärkning ändå. Även om det innebar att han nödgades/valde att vända bort folk som i princip sista gubbe.
Om Stanley hade varit en provspelare så hade de flesta jublat och sagt - där har vi vår vänsterback! - och Wilmer kan spela där utan problem sägs det.
Jag anser att vi inte behöver värva och mixtra i truppen i nuläget. Vi säljer det vi behöver och kan, ersättarna finns i truppen. Min startelva utifrån nuvarande spelbara.
MV: Kribba
HB: Mad Mads
IB: Faqa ( Faqa har varit bra, så det är krävs att Benko blir hel fort och inte lallar)
IB: Cisse (Sotte i all ära, men är skadad och till åren)
VB: Stanley
IM: Besirovic (6:a)
IM: Mujanic
IM: Ali (detta är svåraste valet .Kouame är egentligen min kopp av te. Jag som propagerar för offensiv funurlig fotboll borde välja honom direkt. Men Ali är stabil och kreativ även han)
HY: Yohanna
9:a: Flataker
VY: Celina
Bänk:
Geiger - konkurrerar med Besirovic
Filling - konkurrerar med Flataker
Faqa - konkurrerar med Benkovic/Cisse
Kouame - konkurrerar med Mujanovic/Ali
Sixten - konkurrerar med Flataker
Ayari - konkurrerar med Mujanovic/Ali
Pavey - konkurrerar med Mad Mads
Wilmer - konkurrerar med IB och Stanley