Originalet av inlägg:1510497
Redigerat:2026-01-26 15:38:00

Min rädsla i att många vill att vi ska gå full-junior och skicka spelare hit och dit är att man glömmer att lag som vi ska ta poäng av skulle älska att möta ett orutinerat och ungt tillika mindre fysiskt AIK.

Men den förändringen är t ex våra värdefulla derbyn något vi ger bort. Jag förstår att många vill få in unga spelare, jag vill också fasa in spelare som är klara för uppgiften som kan visa sin förmåga och öka sitt värde. Ta t ex Geiger som absolut bör ses som en startspelare i den här truppen, han klarar garanterat av ett derby och det tryck som finns.

Han har också visat ett jämnhet som få mogna spelare kan ståta med.
Vi har Redkin som också kan ta för sig i ett derby, hans spelstil är ju nästan konstant inställd på derby-mode och där finns inga frågetecken. Även Victor som visat fina insatser före skadan.

Men missa inte den röda tråden med dessa spelare. Mikkjal gjorde exakt så man ska med sådana talanger, han fasade in och testade deras vingar i lugnt och fint tempo. Att skador förstörde festen är ju synd, annars tror jag den hanteringen är absolut bäst.