Originalet av inlägg:1509417
Redigerat:2026-01-04 13:47:00

Tycker man kan vara lite mer återhållsam i kritiken mot FS. Han blir VD efter Manuel precis när Brännan fått sparken. Även om FS var tillfördnad sen Maj 2023 och således ihop med Berntsen ligger bakom Brännans avsked. Rekryteringen av Berg lär FS haft väldigt lite att säga till om då det primärt låg på den bombastiske Berrntsen bord.

De flesta kunde ju se att Berg med sin old school 4-4-2 och uppenbara ointresse att spela ungt och utveckla spelare på sikt inte skulle hålla länge i AIK. Den rekryteringen lägger jag inte FS`s skuldkonto.

Rekyterigen av MT var ju helt nödvändig, vi behövde den personan där och då för risken att åka ur låg runt hörnet. Att sen FS fimpar Berntsen ser jag som ett friskhetstecken. FS ser att Berntsen vill uppnå resultat på kortast möjliga tid och blåser stålar som om vi hade en egen sedelpress i källaren. Sen omorganiserar FS till det vi ser nu.

Och målet framgent när nu FS fått välja sina egna gubbar i ledningen är att föryngra laget och garanterat är målet att laget skall bli bättre med boll.

Med detta tycker jag att FS är inne på rätt spår med AIK.