Originalet av inlägg:1508807
Redigerat:2025-12-17 12:40:00
@Elisa_1492
Jag förstår vad Axén säger och varför han säger det. Däremot måste jag förundras över att svenska fotbollslag men även numera landslag har ett fokus på vad det minsta man kan göra för att nå framgång.
Därmed säger jag inte att allt som Mikkjal eller Berntsen utformat är världsledande. Men till och med Saletros berättade att träningen i bland annat Norge är hårdare. Och med logik ser man att Norge har sprungit förbi oss rejält och det är på både klubb och landslagsnivå.
När Berntsen kom så uppdagades det snabbt att han skulle skapa en träningskultur som kan ta AIK dit man skulle vara. För min del så chockades jag av att höra att spelarna kom precis till träningsstart och drog direkt efter tiden var slut. Lite som att man tvingats på plats och ville göra minimalt.
Om vi ska tillbaka till lite chill och sköna träningspass så måste vi vara medvetna om att vi kommer tappa i kvalitet. En idrottsman/kvinna måste under sin korta karriär välja bort saker och blir man kränkt eller ledsen över den delen så kan man lira med polarna i div 8.
Vare sig det är Mikkjal eller någon annan pellejöns som tränar AIK så är mellanmjölk något klubben aldrig får sträva mot. Det kommer sluta med att inga unga spelare har stora drömmar att spela på i AIK eftersom mellanmjölk genererar bara mellanmjölk.