Originalet av inlägg:1508566
Redigerat:2025-12-10 22:19:00
Sulovic
Det jag tycker är svagt är den offensiva delen. För mig behöver man ha riktigt målfarliga spelare på de tre positionerna därframme, och lite mer trumixiga spelare på de yttre positionerna. Speciellt om vi ska spela som vi gör där individuell brillians är viktigt offensivt. Kakoullis var väl helt okej på pappret och kanske hade han kunnat bli något hos oss med fullt förtroende och en mer framåtlutad spelstil. Däremot anser jag att vi i en sådan uppställning spelar med fem centrala mittfältare snarare än med tre anfallare/en anfallare två offensiva yttrar. Det kan säkert fungera om du spelar som ex Barca/City (vissa upplagor) centrerat massivt bollinnehav och mer eller mindre spela in bollen i mål. Vi hade säkert kunnat få det att fungera helt okej med en annan spelstil eller om vi överlag spelat som mot MFF och Elfsborg, alldeles oavsett uppställning. Jag vill ju tro att vi hade kunnat producera mera framåt med en offensivare utgångsposition.
I den elvan finns det otroligt lite försäljningspotential.
Jag tvivlar dock överlag på att den elvan oavsett hur den ställdes upp hade gjort underverk.
Jag vill se spelare som VA och Redkin på i alla fall en av de offensiva ytterpositionerna snarare än CM.
Ska man dra en parallell så är det som att Barca under den starka eran hade spelat med Xavi och Iniesta istället för Messi och Sanchez/Henry, Pedro/Neymar till vänster. Det är den typen av spelare på allsvensk nivå jag vill se där.