Originalet av inlägg:1507996
Redigerat:2025-12-01 10:59:00

Argafettot. Varför då lira med en ensam Flataker på uppgång? Varför envist spela med en anfallare som inte får uppbackning av en anfallskollega? Det är sånt jag lackade på då och nu med retroperspektiv gör. Hans envishet var och är minst sagt lite frustrerande.. men jag ska ha tålamod! Formationen och spelsättet är det jag varit trött på och så har även många fotbollskunninga samt mindre kunniga pratat med mig om. "Det kan inte vara kul att spela i AIK när det inte heller är roligt att kolla på".

Att Flataker utvecklas när han spelat hela tiden och är i den ålder han är i är i sig inget märkligt och förstås inget jag är emot.

Den där bilden ni målar upp känner jag är en överdrift. Men jag håller fast vid att flera unga spelare hade kunnat utvecklas bättre på andra positioner/formation eller spelidé. Hade vi slutat fyra och haft denna diskussion fine. Men nu slutade vi sjua och det såg riktigt dåligt ut ibland. Vi var inte ens derbyvinnare likt vanligt. Men okej. Jag ska ha tålamod, det ser säkert bra ut snart igen.

Så länge vi inte blir någon slags mellanmjölk förening. Sparka långt hamna i mitten av tabellen och allt är frid & fröjd.