Originalet av inlägg:1507797
Redigerat:2025-11-25 21:41:00
Luckelinho
Håller med dig överlag även om jag inte tycker man ska låsa sig till just tre offensiva spelare i startelvan om vi inte vet att de håller för att starta 20+ matcher med en god allsvensk lägstanivå. Det menar du säkerligen så klart också. Samtidigt kan vi nog behöva ha ett par offensiva äldre breddspelare då. I alla fall fram tills dess att truppen består av exempelvis 4 unga på minst Flatakers nivå som verkligen fightas om två anfallsplatser. Eller om vi har Redkin, Taha, Victor, Zadok, Kouame, Helm som tampas om 2/3 eller 3/3 av alla offensiva mittfältsplaser i ett exempelvis 4-2-3-1. Då ska det mycket till för att misslyckas på den/de positionerna.
Men om man som vi ofta haft bara en ung spelare på olika positioner då behövs en äldre också och då blir det lätt hänt att den äldre just nu är lite bättre och stabilare.
Har också funderat en del på just alla CM vi har. Hoppas man kan lösgöra Hove och kanske faktiskt även Csongvai. Tycker vi är bättre när vi har spelare som Besirovic och Hakim på CM än Csongvai. För mig hade jag gärna sett att vi förlängde även med Celina men då på bekostnad av Csongvai. Ställa upp med Besirovic bredvid Hakim och Celina framför eller hur vi ju kommer ställa upp. Då kan vi i ett exempelvis 4-3-3 viga de tre offensiva platserna till alla unga spelare du rabblat upp och kanske även ta en en ung utmanare till Flataker om Filling säljs eller varför inte två.
Men jag hoppas precis som du att man inte möjliggör för tränaren att rakt igenom välja äldre spelare.