Originalet av inlägg:1507592
Redigerat:2025-11-20 14:49:00
AIK-Kosmos
Jag vet och jag svarade honom att det var en väldigt konstig slutsats att dra av den artikeln han länkade till som handlade om hur Fabregas såg spelares egenskaper i nya positioner i hans sätt att spela och att de på det sättet kunde göra fynd på spelarmarknaden.
Bara för att Iman anser att Geiger inte är wb så betyder ju inte det att så är fallet. Om tränaren vill ha hans egenskaper på wb och helt andra egenskaper som cm så spelar han ju inte på "fel" position.
Sedan betyder ju inte det att jag anser att Geiger ska spela wb men det vet ju bara tränaren vad han är ute efter. Om jag tex vill se vår bästa spelare på att utmana som wb medans du vill se den spelaren som 10:a har ju ingen rätt eller fel. Bara för att ta ett exempel.
Jag tycker tex Hove är ett jättedåligt val som högertia men det är för att jag personligen vill se en helt annan spelartyp i den rollen. Jag tycker det är en usel värvning av den anledningen. Vill tränaren se en hårt jobbande spelare som går mycket i djupled och är bra i boxen så är han ju en perfekt högertia enligt hans sätt att se på det och en jättebra värvning.
Att tycka det är en jättebra värvning men används fel är väl synen jag inte förstår.
J